Doorgaan naar hoofdcontent

blog 1 ~ Filters,make-up, botox het nieuwe zelfbeeld van 2017

Filters, make-up, Botox en noem het maar op, tegenwoordig een ware hype onder de dames. ( ja ook ik ben er schuldig aan).
Maar wat er vaak niet word beseft is het zelfbeeld van jonge meiden die omlaag gaat als ze door hun instagram en snapchat scrollen.
Ik wil het daarom in mijn eerste blog hierover hebben, want lady`s niemand is perfect en iedereen is mooi op zijn eigen manier♡♡

Ik zat laatst bij me kapper te wachten tot ik aan de beurt was, tegenover mijn zat een moeder met haar 2 dochters ik schat een jaar of 14 en 16 ze waren in ieder geval onder de 18.
Nee ik zat ze echt niet af te luisteren maar ving omdat het rustig was hun gesprek op.
De oudste dochter begon over wimperextensions die zei maar al te graag wou laten zetten. ( oke dit is nog niet zo heel heftig voor een meisje van 16) maar al gauw ging het gesprek over de perfecte wenkbrauw laten tatoeëren, kijk en daar begint mijn soort van frustratie hoezo zou een meisje van 16 met een mooie bos wenkbrauw dit willen doen???
Owja later ging het ook nog over fillers in de lippen laten spuiten waar zei al hard voor aan het sparen was, en daar brak echt mijn mooie roze klomp en kon ik natuurlijk weer eens met veel moeite me lippen maar net op elkaar houden.
Precies dit is wat zij elke dag voorbij ziet komen op social media en ja dan word het voor een jong meisje normaal om dit ook te willen, want `iedereen` heeft het toch tegenwoordig en dit is toch het perfecte zelfbeeld want ja waarom doet iedereen het anders.
Dit trek het zelfbeeld voor veel jonge meiden omlaag en de onzekerheid omhoog, waardoor veel jonge meiden te vroeg met ( ik zeg het maar even bot omdat ik het niet anders weet te verwoorden)  nep dingen gaan beginnen om mooier te worden, terwijl ze dat al zijn.

Ik zeg nu niet voordat mensen in de aanval gaan dat iedereen hiermee moet stoppen en andere dingen op hun social media moeten plaatsen, want OOK IK doe dit! zelf heb ik ook nep wimpers op en me wenkbrauwen laten doen en ja ook nog is me lippen laten opspuiten en als we dan toch bezig zijn ik zet ook wel is foto`s met een filter of bewerking op me social media, maar ik ben 24  ( oke ik ben ook niet oud). Maar vind het gewoon zo zonde dat veel jonge meiden denken dat ze `nep` nodig hebben om maar een goed zelfbeeld te krijgen.

Nog zo een verhaal, laatst zat ik op een beauty facebook een live te kijken van een meisje van 15 die zich aan het opmaken was.
Er is niks mis mee om je op die leeftijd op te maken dat doet bijna elke vrouw vanaf die leeftijd, maar wel de hoeveelheid en de uitgebreidheid ( ik weet niet eens of dit een echt woord is haha)  en ook nog nep wimpers.
Ik dacht echt oww meisje zo zonde van dat mooie jonge koppie, je hebt al die poespas nog niet nodig wacht er lekker een paar jaartjes mee, voordat je nu al zo als veel meiden ( en ik) een slechtere huid krijgt door al die make-up.

Ik wil jullie met het schrijven van deze blog meegeven dat iedereen mooi is op zijn eigen manier, en aan de jonge lezers begin niet te vroeg met al deze poespas en al helemaal niet omdat je denkt dat je niet mooi bent anders!

 motto van de dag: be your own kind of beautiful ♡♥♡♥




~ XOXO ~ Cheey ♡






Reacties

Populaire posts van deze blog

Blog 7 ~ Shop till you drop at Mi sueno

hello beauty`s Vandaag een Shop till you drop blog! want welke vrouw houd nou niet van shoppen. Ik in ieder geval wel, ik weet niet ik krijg er altijd een soort van voldoening en rust van als ik heb geshopt ben ik de enige gek die dit heeft? Vroeger winkelde ik echt 1 keer per week, niet dat ik ook elke week met tassen vol thuis kwam maar zeker wel met 1 item. Oke maar genoeg over mezelf voordat ik weer weg dwaal, terug naar het onderwerp van vandaag een shop till you drop blog. Deze keer schrijf ik hem over een van mijn favoriete winkels Mi sueno ♡♡ Eigenlijk kom ik al best lang in deze winkel en vind ik het altijd gezellig om er te zijn, ik kan er ook nooit maar even snel langs aangezien ik altijd wel minimaal 3 kwartier blijf plakken. Dat is niet alleen vanwege de leuke kleding maar ook vanwege het gezellige altijd lieve personeel dat er werkt. Zelf vind ik dat altijd wel een must in van die kleine winkeltjes, omdat je toch wat meer in contact bent met het personeel. Mi

Wie ben ik ?

Haai lieve lezers♡ Super leuk dat jullie een kijkje nemen op mijn blog !! Veel plezier Het heeft even geduurd voordat ik het zeker wist maar nu gaat het dan toch echt gebeuren IK GA BLOGGEN!! Ik vond het een beetje spannend om er aan te beginnen want waar moet je nou over schrijven en wat vinden lezers nou echt leuk om te lezen, al die vragen spookte door me hoofd. Maar uiteindelijk dacht ik bij mezelf ik ga gewoon schrijven over dingen die ik leuk vind en de dingen die ik doe en mee maak in me leven.  Mijn blog gaat daarom zoals jullie misschien al hebben gezien over... - fashion - beauty - food - mijn leven Dit zijn de dingen die ik namelijk erg leuk vind en waar ik graag mee bezig ben !  Op mijn blog komen elke week verhalen over fashion en beauty, tips en tricks, foto's, recepten en een kijkje in mijn leven. Ik zou het super leuk vinden als jullie in reacties vragen en ideetjes plaatsen zodat ik hiermee aan de slag kan op mijn blog en jullie lezer dus veel lees ple

Blog 8 ~ welkom to my wonderland🦄

Hallo beauty's Vandaag een korte blog over super leuke kousen die een nieuwe trend gaan worden, misschien als je ze ziet denk je ow die zijn voor kinderen maar ik heb ze aangehad voor een shoot en geloof me ze zijn super leuk! De nieuwe kousen trend heet Madmia en zijn al een ernorme hit in Australië waar het merk vandaan komt ♡♡♡♡♡ Het zijn kousen met felle kleuren, gekke printjes, franjes en nog veel meer! Je hebt er zelfs schoenen en tassen van, maar dat zal ik jullie hier onder allemaal laten zien. Hoe ik bij deze nieuwe trend ben gekomen? De dansschool waren ik vroeger jaren bij heb gedanst verkoopt deze exclusieve kousen en accessoires, en gebruiken ze bij outfits van hun hiphop wedstrijd teams. Toen ik de kousen zag kreeg ik gelijk een vrolijkheid over me heen, omdat de kousen zulke vrolijke kleuren en printjes hebben ik dacht gelijk dit is niet alleen leuk voor kinderen maar hoe leuk is het om bijvoorbeeld aan te trekken in de zomer naar een festival? Of